Sayfalar

2 Şubat 2014 Pazar

Php frameworkler hakkında kısa bilgi

Heryerde duyuyoruz php frameworkleri benimde kafama takıldı biraz araştırma yaptım, frameworklerin baya baya faydası var, nasıl var diceksiniz aslında php ye yeni başlamış kişilere frameworkler zor gelebilir alışılmış çünkü direkt olarak sorguları yazmak yada html taglarını direkt olarak php döngülerine bağlayarak dinamik hale getirmeye ama 1 yaptınız tamam iyi, 2 yaptınız tamam, ama bu sürekli 3 4 5 defa oldu mu aynı şeyi defalarca yapmak sıkmaya başlıyor, 'yaa ben yazarım 1 kere sonra c/p yaparım' diyenleri duyar gibiyim bende öyle düşünüyodum ama gel gelelim ne kadarda öyle kolay gözüksede büyük projelerde sıkıntı yaratıyor, hantallık oluşuyo frameworkler sayesinde bu durum aşılmış ilk başta yüklendiğinde birden çok dosya ve içlerinde ne olduğunu bilmediğiniz onlarca dosya asıl hantallık budur diyebiliyosunuz ama ufaktan öğrendiğinizde 'Hey masallah kardesım adamlar dusunmus' diyebiliyosunuz daha doğrusu ben böyle dedim ve ağzım açık kaldı.

Bu yazıyı okudunuz gaza geldiniz (ben öyle düşünüyorum :) ) google amcaya dediniz php frameworkleri listele oda size bir çok framework verdi kararsız kalabilirsiniz peki bu kadar framework içinden hangisini seçicez ? Şahsen ben laravel tercih ettim, direkt olarak zend yada ruby on rails(ror) seçmedim bunlar kalitesiz mi ? tabiki hayır ama yapıları ağır ve öğrenmesi biraz zor diye duydum!(okudum) yaklaşık 4 yıllık php kullanıcısı olarak öncelikle framework yapısını kavramak için basit bir framework seçtim, zamanla yada frameworkler isteğimi karşılamadıkça seviye zorlaştırarak farklı frameworklere geçebilirim.

Framework kullanmasını öğrenmek başta biraz sıkıntı olabilir çünkü normal php'de alışılmış 10 satırlık kodu frameworkler 1 satıra düşürmüş, az biraz başında ter dökmemiz şart.

Dediğim gibi frameworkler hakkında kısa araştırmamın sonucunda öğrendiklerimi sizinle paylaşmak istedim, yanlışlarım yada eksiklerim olabilir yorum olarak atarsanız hem ben öğrenmiş olurum hemde okuyan arkadaşlar yanlıştan döner diye düşünüyorum.

Bir sonraki yazıda Laravel 4 Kurulumu anlatmayı planlıyorum hadi bakalım hayırlısı.
Selametle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder